Luxion KeyShot

KeyShot – standarden for visualisering 

Hvis du har set en virkelig imponerende produktvisualisering er der en god chance for at den er udført med KeyShot. Og der er en meget stor sandsynlighed for at du i dit hjem har et produkt, som først er blevet markedsført og visualiseret ved hjælp af KeyShot-teknologi – lige fra mobiltelefoner til kaffemaskiner og ure.

  • KeyShot giver dig real-tids 3D visualisering, som reducerer tiden der går med at skabe overbevisende og imponerende produktvisualiseringer med avancerede materialer og ray-tracing.
  • På få år har KeyShot etableret sig som en af de helt store spillere indenfor naturtro rendering og man har indgået alliancer med førende softwarehuse.
  • KeyShot er enkelt at anvende med masser af drag-og-drop
  • KeyShot giver dig fotorealisme på få minutter
  • KeyShot rækker til at løse den mest avancerede professionelle 3D-visualiseringsspecialists behov
  • KeyShot tilfører hastighed og agilitet til udviklingsprocessen med support for et bredt udvalg af 3D-formater
  • KeyShot er baseret på fysisk korrekte materialer og udnytter fysikkens love med henblik på at give den højeste billedkvalitet – som du ser det i naturen
  • KeyShot kan modellere de mest komplekse lysforhold, men du kan også med få midler skabe enkel belysning
  • KeyShot stiller ikke specielle krav til din hardware, men kan udnytte mange cores meget effektivt, ligesom det kan drage nytte af Nvidias CUDA-teknologi til at afvikle software på grafikkortet. Det giver maksimal afviklingshastighed.
  • KeyShot er bygget fra bunden op til at modellere den fysiske verden med fysisk korrekte algoritmer. Derfor er der ingen grænser for softwarens udvikling – kun vores forståelse af naturen og evnen til at formulere det i algoritmer.

Vidste du at KeyShot er motoren i Advanced Rendering Extension i Creo Parametric fra PTC ?

Siden version 4.0 af Creo har PTC satset på KeyShot som teknologien, der skal sikre, at produktvisualiseringer foretaget med Creo er på højde med det bedste industrien kan opvise.

Med Creo Advanced Rendering Extension kan du:

  • Tilknytte fysisk korrekte materialer til dine modeller og se ændringer med det samme
  • Tilknytte textures og labels til modeller hurtigt og nemt
  • Opsætte lyskilder, så du kan se dine modeller i naturtro belysning
  • Definere et ubegrænset antal kameravinkler, som giver dig de bedste shots
  • Fortsætte konstruktion og ændringer i geometri og se din model opdatere sig løbende
  • Afbryde og fortsætte arbejdet senere, idet materialer og miljø gemmes med Creo-modellen
  • Overføre scener til KeyShot og fortsætte arbejdet med endnu mere avancerede værktøjer, der gør det muligt at skabe de bedste billeder til web, salg og marketing.

Creo Advanced Rendering brugere med Stand-Alone KeyShot-licenser kan uden problemer overføre modeller og indstillinger gennem LiveLinking teknologien. Når modellen først er i KeyShot, kan brugeren udnytte KeyShots avancerede materiale redigering, HDRI redigering og manipulation med den patenterede ”HDRI-editor, Animation, KeyShotVR og mulighederne for at visualisere i et netværk.

Der findes forskellige udgaver af KeyShot:

KeyShot 10 HD

  • CPU Raytracing med GPU-mode
  • Ubegrænset realtime output opløsning
  • Mere end 850 fordefinerede materialer
  • Mere end 80 fordefinerede HDRI-miljøer

 KeyShot 10 Pro – den mest populære konfiguration

  • Kan alt hvad KeySHot HD kan
  • KeyShot Animation
  • Geometry Shaders (Displace, Flakes, Fuzz, Bubbles)
  • Interaktiv HDRI-editor / Sol og Himmel

KeyShot 10 Pro Floating

  • Kan alt hvad KeyShot Pro kan
  • FlexNet baseret serverlicens (Windows, Mac OS X, Linux) 
  • Floating Licensmanager

 KeyShot 10 Enterprise

  • Kan alt hvad KeyShot Pro Floating kan
  • Interactive KeyShotWeb
  • 32 cores Network rendering
  • Plugin for Siemens NX

KeyVR 

  • One-click VR fra KeyShot
  • Materiale og miljø variationer
  • Model sæt og annimationssupport

 

Vidste du at KeyShot i grunden er dansk ?

Firmaet Luxion, som står bag KeyShot er dansk, skabt af brødrene Claus og Henrik Wann Jensen fra Harlev lidt udenfor Aarhus.

Gennembruddet kom i 2004, da brødrenes software blev anvendt i produktionen af Ringenes Herre, hvor det blev anvendt til at gengive Gollums hud realistisk. Det førte til en teknisk Oscar, og resten er historie.

Brødrene ejer stadig firmaet, som i 2019 præsterede et overskud på over 40 Millioner kroner.